U kunt ons bellen maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur.
€ 0,20 p/gesprek.

Stuur ons een email en u ontvangt zo snel mogelijk een antwoord.

Zoek en vind het antwoord op uw vraag in onze kennisbank.

Eén van mijn  medewerkers (ik heb een bouwbedrijf) snijdt zich tijdens het werk in zijn pols en vraagt aan de bewoner van het huis naar de dichtstbijzijnde arts. Omdat hij geen patiënt is in deze praktijk stuurt de assistente hem echter naar zijn eigen huisarts op 25 km afstand.  

Ik heb toen aan mijn eigen huisarts gevraagd of mijn medewerker daar terecht kon. Deze werd echter net weg geroepen naar een spoedgeval. Dus toch naar de eigen huisarts, waar 4 hechtingen zijn geplaatst. We willen een klacht indienen tegen de eerste huisarts. Hoe werkt dat?’

Antwoord Nationale Zorgnummer:

Iedere huisarts (en zorgverlener) moet een klachtenregeling hebben. Daarin staat op welke manier u een klacht kunt indienen. We hebben tips voor het indienen van een klacht, maar ook een wegwijzer die helpt om de verschillende mogelijkheden te bekijken

Het Nationale Zorgnummer is een gezamenlijk initiatief van Ieder(in), MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid en Patiëntenfederatie Nederland.

logo ieder(in)  Logo wijn zijn mind  logo npcf2