U kunt ons bellen op ma t/m do van 09:00 - 12:30 (€ 0,20 per gespr)

Stuur ons een email en ontvang zo snel mogelijk een antwoord.

Zoek en vind het antwoord op uw vraag in onze kennisbank.

De nieuwe huisarts die ik heb uitgekozen weigert mij als patiënt. Mag dat?

Een huisarts kan u alleen weigeren om de volgende redenen:

  • de praktijk zit vol
  • u woont te ver van de praktijk vandaan
  • er is een verschil in visie op zorg tussen u en de huisarts.

De laatste twee punten kunnen in onderling overleg worden besproken. U en de huisarts besluiten dan in een gezamenlijk gesprek of de inschrijving door kan gaan. Onderlinge afspraken tussen huisartsen zijn geen reden om een patiënt te weigeren.

Meer informatie leest u in de brochure 'Een andere huisarts kiezen'.

Het Nationale Zorgnummer is een initiatief van Patiëntenfederatie Nederland 

  logo npcf2