U kunt ons bellen op ma t/m do van 09:00 - 12:30 (€ 0,20 per gespr)

Stuur ons een email en ontvang zo snel mogelijk een antwoord.

Zoek en vind het antwoord op uw vraag in onze kennisbank.

'Mijn gehandicapte dochter woont in een instelling .Waar wij ons als ouders grote zorgen over maken, is dat het contact met de instelling over onze dochter slecht verloopt.

Wij hebben het idee dat ze niet beseffen wat het met ons doet als de zorg voor onze dochter tekort schiet. Toen mijn dochter laatst was weggelopen hadden ze het niet eens opgemerkt. Een vrouw met de verstandelijk vermogens van een kind van één jaar loopt dat zomaar op straat. Levensgevaarlijk. Wat kunnen we doen?'

Antwoord Nationale Zorgnummer:

Wij adviseren u om eerst in gesprek te gaan met uw contactpersoon bij de instelling om over het voorval en uw zorgen te praten. Vindt u geen gehoor voor uw zorgen of levert een gesprek te weinig op dan kunt u de onafhankelijke klachtenfunctionaris inschakelen waarbij de instelling is aangesloten. Of u kunt naar een onafhankelijke klachtencommissie gaan die uw klachten vervolgens tot op de bodem uitzoekt. Meer informatie over hoe u een klacht kunt indienen vindt u op onze kennisbank.

Het Nationale Zorgnummer is een initiatief van Patiëntenfederatie Nederland 

  logo npcf2